Välkommen hit till min blogg -

onsdag 27 juli 2011

ny dag....

O nya tag... Ja.. Jag är väldigt morrontrött av mej.. Så när jag tassar ur sängen... Så tassar jag direkt ner till soffan...
Vi har skaffat en ny soffa.. En med schäslong.. Eller vad det heter.. En hörnsoffa som inte har rygg o ärmstöd på ena sidan...
Perfekt..
Nu kan vi alla ligga i soffan .. Samtidigt!!!
Husse har fått mattes nya fåtölj som husse skaffade till henne när hon kom hem från sjukhuset...
Han sover gott i den..
Men...
Har svårt att komma upp när larmet går...
I förrgår fick vi bevittna det..
Min människosyrra Linda, som är här, matte o jag bevittnade det..
Men
Väluppfostrade som vi är... Vi skrattade inte förrän husse hade stängt dörren... Utifrån.. Då skrattade vi så tårarna rann..
Husse hade nämligen somnat.. O sov väldigt gott.. När larmet tutade... Jisses vilken fart det blev på honom.. Han vevade med armar o ben.. Men kom ingen vart.. Han liknade en strandad sköldpadda på rygg.. Till sist lyckades han komma ur fåtöljen o iväg på larm... Hihi..
Min syrra Linda är här på besök.. Hon har semester.. Hon bor annars i Köpenhamn...
Nu ska vi vila lite här.. Sen ska vi nog ut o sola oss lite
Coky
Den mobilbloggande cockerpoon
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: